Seni gidi macır seni
Bugüne dek pek çok faşistle karşılaştım ama ilk defa Türk düşmanı bir Türk faşistle karşılaşma şerefine eriştim.
Bildiğiniz gibi ben Bulgaristan doğumluyum. Atalarım Fatih Sultan Mehmet’in Rumeli’yi aldıktan sonra orayı Türkleştirmek için yerleştirdiği Türklerdir. Benimle ilgili kişisel bilgilere erişmek çok zor değil, Google’da adımla bir arama yapıldığında çıkan on binlerce sayfanın çoğunda yazıyor.
Geçen hafta MSN Messenger’ıma bir çocuk geldi. Muhtemelen konumumdan dolayı geçmişimi merak eden birisiydi ve bu durumdaki birçok kişi gibi, hakkımda epey bilgi toplamıştı. Buraya kadar her şey normal çünkü bu tip kişilerle ara sıra karşılaşıyorum. Fakat bu arkadaş başarımın özel bir formülü olmadığını öğrenince ve özellikle bunun şansla ilgisi olmadığını söylediğimde kıskançlıktan patlayıverdi. Sonra komik şeyler olmaya başladı.
Önce bu arkadaş Avrupa Birliği’ne girmek üzere olan bir ülkede doğduğum için alt sınıf bir insan olduğumu iddia etti. Sonra öğrendik ki Bulgaristan’ı bir köy sanıyormuş ve Türkiye’ye göç etmeyen herkes orada koyun güdüyormuş. Ondan sonra da şöyle bir cümle sarf etti:
“bak bu ülkede 2 çeşit insan zararlıdır….birinci kürtler(bunu zaten herkes biliyor) ikincisi: MACIRLAR….macırlar ülke ekonomimizi mahvettiler….300 bin macır türkiyeye geldi ve burayı mahvetti”
Arkadaş kimden nefret edeceğine karar veremediği için “macır” diye bir kelime uydurmuş ve onlardan nefret etmeye başlamış. Macırlar Plüton gezegeni sakinleri ya da Endonezya köylüle olabilirler, bilemiyoruz. Ama Türkiye ekonomisine mahvettikleri gibi bir veri var elimizde. Demek ki Tayyip Erdoğan ya da Cem Uzan birer macır olabilir, dikkatli olmak lazım.
Bu komediden sonra zaten çocuğu engelledim, daha fazla vakit harcamak istemiyordum; ama kısa bir süre sonra bir mail aldım:
dostum..neden macır deyince böyle reaksiyon verdin?macır olmak utanılacak bişey mi?utanıyor musun geçmişinden? ailenden…dedenden…..kurtuluş savaşında savaşmayan korkak atalarından…..PCNET WEBMASTER I SELİM ŞUMLU….yakında yine görüşeceğiz..beni unutma….hahahahaaa
Ne tarih, ne ekonomi ne de Türkçe konusunda bilgi sahibi değilsin. Benimle bu konularda tartışacak düzeyde olmadığın için değerli vaktimi seninle harcamak istemiyorum. Sen de vaktini beni araştırmak yerine kendin için faydalı olacak bir şeylere ayırsan iyi edersin. (Yaptığın şey de faydalı olabilirdi ama ders almayı bilememişsin.)
Türkçe konusunda bilgi sahibi olmadığımı düşünüyorsun…hmm…Türkçe, reşat nuri güntekin kitaplarındaki gibi cümleler kurmak değildir . önce bunu anla.sen Türkçeden çok iyi anlarsın… ÇEKO’yu kazanmışsın tabii. kolay değil..ehehe =) herhalde Türkçe çözüp çıktın sınavdan..Türkçe ve Türk Tarihi konusunda “bir macırla” tartıştığıma inanamıyorum… siz aşağı ırksınız şumlu..AŞAĞI IRKSINIZ.bu sana yazdığım son maildi..seninle yüzyüze konuşcaz.merak etme. (aaa “konuşcaz” yazdım..çok kötüymüş Türkçem..)

26 Eylül 2006 - 5:31
Aşağı ırk yukarı ırk saçmalığı da ne ?Yaşadığımız yüzyılda esas olan İNSAN olmak.Asıl mesele olan kıskançlığınsa tedavisi yok ne yazık ki…
26 Eylül 2006 - 11:55
macır tabiğ ya =)
benim soyumda osmanlı da balknlara yerleştirilen turklere dayanır, bende macırım.. oley.
Bi de M. Kemal Ataturk var.. Zübeyde Hanımın altın sarı sacı olan masmavi gozu olan oğlu.
27 Eylül 2006 - 16:48
filiz sen selimin aşkı mısın*
27 Eylül 2006 - 17:03
benim bildiim selimin aşkı sibel yada merve ikisinden biri ama şimdi tam hatırlamıorum.
bi de tuğçe vardı onunla yeni ayrıldılar sanırım = )
27 Eylül 2006 - 17:44
Abi komplo teorileri geliştirmesenize. Sevilim okuyo, kızar sonra
(Adı Feyza.)
27 Eylül 2006 - 20:30
Ne münasebet!Ben Mehmetin aşkıyım:)İnsanı yorum yazmaktan soğutacaksınız:p
6 Ekim 2006 - 17:32
arkadaşım bu kadar entel takılma bence macır mucur diye çocukla dalga geçiyorsun ama daha türkiyeyi kimler soymuş soğana çevirmiş bilmiyorsun ya da kendi siyasi düşüncene göre sallıyorsun. Herkesin yanlışı vardır tıpkı senin gibi daha fazla uztmayacağım çünkü benim hatalarım da ortaya çıkabilir ok kib.
7 Ekim 2006 - 20:57
ne saçmalıyonuz be siz
10 Ekim 2006 - 23:00
Bende macır olmak istiyorum.. Nasıl olabilirim ?
13 Ekim 2006 - 17:02
yaw bu filiz allah cezani werecek karsilik wwer artik
14 Ekim 2006 - 4:19
what??
14 Ekim 2006 - 5:12
bir macır bi macıra gel beraber macaristan da aaa macaristan lan tekerleme uyduruyum derken keşfettim var mıdır bi alakası?
14 Ekim 2006 - 5:13
sımdı skyhan, senın cok ısın var. gıdıp balkan vatandası olucaksın. sonra ulkeye goce edıp ekonomı fıln zkmen gerekcek. hıc ugrasma derim ben..
16 Ekim 2006 - 20:53
ATATÜRK ün macırlar(muhacır) hakkında ne söylediğini öğrenin de yorum yapın bu ülkeyi kalkındıran kimler biliyor musunuz??
16 Ekim 2006 - 21:02
lan bırk macaristan zaten var senin söylemeye çalıştığın macıristan olmalıydı ama sen bir angut olduğun için kafan basmıyor
17 Ekim 2006 - 3:51
cok bııosun sen yaraam
18 Ekim 2006 - 19:43
egemen senin kafan armut şeklinde mi yoksa ayva şeklinde mi? gerçi farketmez ikisinin de çekirdeği küçük olur…
10 Kasım 2006 - 0:53
lan benim babam neler çekmiş bulgarlardan bulgar ismi takma konusunda tabi siz bilmezsiniz.benim türkiye gelme neden havadan sudan değil birde böle biz macırla aşağılayıcı söz söleyenlere sert sözlerim olabilir sapına kadar türküm ve macırım len var mı ötesi….
10 Kasım 2006 - 1:16
Şimdi tricky yazınca aklıma geldi. Bunun üzerine yapılmış 2005 yapımı bir film var; adı “Çalıntı Gözler”. Biz muhacirlerin Türkiye’ye göç sürecini ve göçten önce yaşananları anlatıyor. Piyasada DVD ve VCD’si mevcut. İzlemenizi tavsiye ederim.
11 Kasım 2006 - 20:46
bende macırım ve macırları cok seviorum varmı arkadaslar bizim gibisi yaa:)))))
19 Kasım 2006 - 4:44
canım macırım macırda olsan sen bizim macırımrızsın ama en özel macırda senesin ha şakaşaka neyse burdaki kıvrak zekansatesinde gene gülgürdün ya helala olsun sana ama en önemliside sen insansın ama o !?! allah bilir artık ne piskolojisi varsa neyse eline sağlık …
19 Kasım 2006 - 5:51
evet, kıvrak zekamsatesinde çok gülgürürüm ben.
24 Kasım 2006 - 17:14
Ben bi macırım, Selim Şumlu’nun anlattığı olayı ben birebir yaşadım, kendisinin yüzde yüz türk olduğunu, benim ise gavur soyu olduğumu söylüyordu, böyle mutlu oluyordu. Hayatında herşeyi kaybederek yaşayan bu zavallı benim karşımda böyle bir Türklük üstünlüğü kurmaya çalışıyordu, Selim Bey’in derdini iyi anlıyorum ancak sorun şu ki bu tip insanların aradıkları şey cevap degil, sopa!
19 Ocak 2007 - 19:34
bende macırım varmıya macırlar gibisi çalışkanlık onlarda zekilik onlarda beceri onlarda herşey ya daha ne diyiyim.MACIRLARA LAF YOK OK.
20 Ocak 2007 - 8:25
tamam ben bi telefon acıp soyluorum sımdı. macırlara laf yok.. oldu bil şeker
10 Şubat 2007 - 17:08
aha baa arkadaşlar bu yazıyı okudum sinirlerim tepeme çıktı kafası olmayan bu tarz dangalaklarla uğraşmak zor işte bizim farkımız da burda ortaya çıkıo o kıt balık kadar hafızalarına bişi alamayan arkadaşlar sadece kendilerini övmeye çalışıyorlar onu da beceremiyorlar gerçi bizi aşağlamaya çalışıyorlar..geçenlerde ben de böyle bi tiple karşılaştım ama knştuktan sonra bişi farkettim ki kendilerini üstün ırk olarak gören o yobazlar bizi gerçekten de çok kıskanıyolar awrupalı olmak böle bişi arkadaşlar her zaman kıskanılmaya elverişliyiz…..MACIRIZ VE BUNDAN GURUR DUYUYORUZZZ..BUNUN KISKANAN VARSA DA ÇATLASIN FESATLIĞINA…….!!!
11 Şubat 2007 - 0:45
“Muhacirler kaybedilmiş toprakların aziz hatıralarıdır.” M.KemaL Atatürk !
Atamız Bu Lafı Boşuna Söylememiş
Biz Bulgaristan Türkleriyiz!!! Bulgar Felan Değiliz!!!
“Ne Mutlu Türküm Ne Mutlu Muhacirim Diyene”
8 Mart 2007 - 10:45
mrb arkadaşlar
bnm dikkatimi çeken en önemli şey biz macırlar hakkında bu konuşmayı yapnlar genelde bilgisiz kişiler bilenlerde bizi çekemiyorlarr
atatürk ‘ün bu konuyla ilgili bi ssözz var hatırlatırım kendilerine ”göçmenler savaslarda en önde kahraman türk askerleridir diye”bir söz söylemiştir ve en önemlisi kurtuluş savaşında bize önderlik eden ata mız da bir göçmendir unutmayalım…
tüm macırları çok seviyorum sevgiler
17 Mart 2007 - 21:17
tartışmaya gerek yok arkadaşlar macırlar baska bı ulus degil TÜRK hemde dogdugundan beri bu topraklarda yasayan cogu kişiden daha TÜRK bulgar degil yani ok???
17 Mart 2007 - 21:54
biz kendi ülkemize göç ettik buna kimsenin tek kelime laf söylemeye hakkı yok biz Türküz bunu anlamak istemeyen bencil kıskanç örümcek beyinler var gurur duyulacak bir durumdayız çünkü biz asırlarca Türklüğümüzü orada koruduk İşkenceler gördük bardağı taşıran son damla 89 da jivkof köpeğinin Türkleri sindirmek isteyip yabancı isimler vermesi oldu ve biz bu durumda tek çareyi vatanımıza dönmekte bulduk Elimizde silah olsaydı gözümüzü kırpmadan savaşırdık Savaştık da başkaldıranlar direk Belene ölüm kampında toplandı orada türlü türlü işkenceler gördüler Şimdiki Bulgar hükümeti Belene de yatan Türkler için tazminat ödüyor hala ve biz buraya geldik ve hiçbirşeyimiz yoktu bu yüzden dğer insanlardan daha fazla çalışmak zorundaydık yaşayabilmek için bu yüzden çalışkanız Savaş gördük sefalet gördük elimiz bu yüzden tutumludur Biz macırız ve hep gurur duyduk onlara boyun eğmedik orada biz Türküz diye işkence gördük buraya geldik bulgar diye hakarete uğradık Biz buradaki bağnaz yobaz insanlarada kendimizi ezdirmedik …. nese çok yazdım Ne Mutlu Türküm Diyene..
23 Mart 2007 - 4:06
Öncelıkle Topraklarıma Slm Canlarım benim…
Bunları bence fazla taknayın böyle düşünen insanlar yüzünden türkiyemiz bu durumda zaten cahil insanlar bende macırım sapına kadar saygılar… Sizi Seviyorum… :))
23 Mart 2007 - 4:17
Muhacir diye küçümsenenler,tarihin yazdığı savaşlarda en geriye kalanlar,yani “Düşmanla sonuna kadar dövüşenler” çekilen ordunun ri’cat hatlarını sağlamak için kendilerini feda edenler ve düşman karşısında kaçmak,çekilmek nedir bilmeyenlerdir.Muhacirler kaybedilmiş ülkelerimizin milli hatıralarıdır.
17.01.1931 M.Kemal Atatürk
As Sam SmAtkA Varmnı Itırazı Olan
23 Mart 2007 - 7:13
smatka macır mı demek acaba?
slatka vardı bı tane tatlı demektı..
hatta belki As Sam SmAtkA ben macırım demektir..
selim acıklama beklıoruz
23 Mart 2007 - 16:38
Böyle insanlarla konuşmaya bile değmez çünkü nasıl olsa anlayamaz, algılayamaz!
26 Mart 2007 - 18:20
biz binlerce yıldır yasadıgımız yerlerden uc bes parca esyayı alarak……….hudut kapısından ismimizle dilimizle dinimizle gectık…ben bi macır cocuguyum…haykam var mı ötesi..?
31 Mart 2007 - 23:22
ya hacı muhacırlar hakkında bilmediklerim olabilirama şunu iyi biliyorum muhacırlar bu ülkenin gözyaşları bu ülkenin kanayan yarası yarası diyorum çünkü zamanında onların(pardon ırkımın insanlarının] yaşadıkları otopraklar bizim topraklarımız dedelerimizin gücü sadece türkiye sınırlarını korumaya yetmiş kurtuluş savaşında yani o kendini bilmez arkadaşa sesleniyorum biraz dedelerine özende zamanında dedelerimizin yapmaya güçlerinin yetmedigi o toprakları şimdi biz alalım….atatürkün dediği bir söz vardır macırları[yani ırkımın insanlarını]kabüllenemeyen cahiller arştırsın bakalım ulu önder atatürk ne demiş
2 Nisan 2007 - 19:06
kimine göre kralız kimine göre yalanız herkez rahat olsun adamına göre ADAMIZ ULANN !!!
( İDAM İPİ GRAVATIMIZ,CEZA EVİ MEKANIMIZ,KELEPÇE KOL SAATİMİZ,BİZ SAKARYADAN MACIRIZ HER TÜRLÜ CAN YAKARIZ:p:P:p:P:p
2 Nisan 2007 - 19:13
BU LAFLARIM LAF DEYIL GELENEK SOZ DEYIL BIR GERCEK
MAICIRA LAF YOK OKMİ… !!!
13 Nisan 2007 - 4:47
Ne zırva konular bunlar laa böle konularla dikkat çekmeye çalışmayın bu ülkenin en büyük insanıda muhacirdir bunu unutmadan konuşmasını bilin adam olun bazılarınız adam…
18 Nisan 2007 - 18:53
Ülke toprakları paylaştırılırken, savaşacak silah bile kalmadığında, aydınlar manda ve himaye dediği vakit, padişah bile terk-i diyar eylediği an, insanların kendisini türk değil sadece müslüman olarak tanıdıkları bir dönemde, “ben türküm dinim cinsim uludur” diyen şair hangi topraklardan geldi sanıyorsunuz. Unutmayın TÜrkçülük akımının ilk doğduğu topraklar balkan topraklarıdır. Muhacirim, gurur duyuyorum. Tarihi bilgisi yetersiz arkadaslara sesleniyorum: Eğer tarih kitabı sevmiyorsanız size bir tavsiyem Ömer Seyfettinin Beyaz Lale hikayesini okuyun. Ama asla bu kutsal insanların ırkıyla ilgili yorum yapmayın.
“Muhacirler kaybedilmiş toprakların kutsal emanetleridirler”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
22 Nisan 2007 - 14:12
cıdem sen ne guzel konuşma yaptın ole tebrıkler:):)
23 Nisan 2007 - 12:28
macırları kötüleyenler macırlara kurban olsun be
23 Nisan 2007 - 19:02
Efendim rica ederim ne demek;)
24 Nisan 2007 - 20:13
Ben Türk diilim macırım.
Türklerin macır olmadığının kanıtı:
Türkiye’de sokakta içki içersen cezası var.
Macırsan mezarda bile içersin.
Şaka maka Macırlar Japon asıllı soydaşlardır. 1921 Rus-Japon savaşında Japonlar balkanlardaki topraklarını kaybedince, orda kaldılar. Geçmişimizden utanmayam.
26 Nisan 2007 - 19:19
;););););););););)
26 Nisan 2007 - 19:47
uuuu yeni bi aşk mı doğuyo acaba?
26 Nisan 2007 - 20:27
Ya boyle insan cok var…yapamadıklarını macırlar biz yaptıgımız için zoruna gidiyo işte cekemiyolar.
28 Nisan 2007 - 17:33
istanbullu değiliz altımızda forşe olsun antalyalı değiliz kolumuzda rus kızı olsun macırız biz bırakın kafamız güzel olsun!!!
28 Nisan 2007 - 17:36
biz macırız yalandan hoşlanmayız seversek tam sever sevmezsek kesip atarız sakarya caddeleridir mekanımız her mekanda geçer adımız ayın gölgesinde yatarız her gece destan anlatırız bizde hakkı olan sevenleri hiçbir zaman satmayız hepimiz aynı candanız dosta kurbandır canımız eğer akarsa kanımız orası son durağımız her kahvede masamız her alemde şeklimiz her karakolda ismimiz ve her güzelde bir resmimiz bulunur
SAKARYALI FİTFAT
30 Nisan 2007 - 7:49
benm altımda da forşe yok. mutsuz olmadım ama
30 Nisan 2007 - 12:16
ya benim kafam bişeye takıldı.. bu fitfat gelişi güsel bi şekildemi yazmış bnnarı, yoksa sakaryalı gençlerin böyle bi marşı fıln mı var. ya da belki sarkı sozlerıdır..
Ama eğer bu adam bu yazının hepsini birden kustuysa tebrik ediiyorum ben onu, Bravo Fitfat, Bravo Sakaryalı kardeşim, klep.. klep.. klep
1 Mayıs 2007 - 15:19
BEN DE MACIRIM ÖNEMLİ OLAN İNSAN OLMAK BENCE.GÖRÜYORUZ BİZE DOST GİBİ GÖZÜKEN DÜŞMANLAR TRYİ BÖLMEYE ÇALIŞIYOR AYRIM YARATARAK…ŞU DA VAR MACIR OLMAK BİR AYRICALIKTIK…
1 Mayıs 2007 - 16:27
Ben de macırım.Ve senden bu saçmalığa vereceğin tek cevap olarak şunu göstermeni beklerdim:”Muhacir diye küçümsenenler,tarihin yazdığı savaşlarda en geriye kalanlar,yani “Düşmanla sonuna kadar dövüşenler” çekilen ordunun ri’cat hatlarını sağlamak için kendilerini feda edenler ve düşman karşısında kaçmak,çekilmek nedir bilmeyenlerdir.Muhacirler kaybedilmiş ülkelerimizin milli hatıralarıdır.
17.01.1931 M.Kemal Atatürk”…Saygılarımla
2 Mayıs 2007 - 11:26
jungee bunları ben yazdım gayet içimden gelerek yazdım
ölümüne macırız ve ölümüne sakaryalıyız sözlerin için tşklr
2 Mayıs 2007 - 17:14
fitfat sakaryanın neresındensın bu arada ( jungee senn KÜRTMÜSÜN OLUM NE AŞKII SADECE ÇİGDEM HANIMI TEBRIK ETTIM HAYRET BİŞİ BEAAA NEYSE ) fitfat vcp at kardeş bide sakaryalısınm yaa şaşırttın benı beklıyom
2 Mayıs 2007 - 22:55
140 tane göz kırpmışsın ona demişim, nie demişsem..
zerre ilgilenmiorum aşk hayatınla! yanlış anlama.
3 Mayıs 2007 - 14:46
yok yok yanlış anlamam;) daa fitfat nerelerdesın senın için hergun bılgi sayar başından kalkmıyom cvp at beaa:)
3 Mayıs 2007 - 23:58
MACIR,GÜRCÜ,LAZ DİYE AYIRIM YAPANLAR TÜRKİYE’Yİ BÖLMEK İSTEYEN ŞEREFSİZLERDİR.NANKÖR KÖPEKLERDİR.YEMEK YEDİĞİ KABA TÜKÜREN ADİLER.HEPİMİZ TÜRKÜZ VE BİZİ KİMSE BÖLEMEZ.TÜM DÜŞMANLAR ANLASIN ARTIK BUNU.BAŞKA YOL ARASINLAR.TABİ BAŞARABİLİRLERSE:)))) YÜZYILLARDIR KİMSE BAŞARAMAMIŞ..TÜRKİYE BİZİMDİR,BİZİM KALACAK….
8 Mayıs 2007 - 20:54
Macır, muhacır, göçmen vs hepsi aynıdır… Ben göçmeni seviyorum çünkü bana en türkçe o geliyor neyse… Benim 7 sülalem göçmendir, ben ve kuzenler türkiyede doğdu… Biz göçmenler bg de türküz diye eziyetler gördük, tr de bulgarız diye, bulgarları anlıyorum, ırkçılık yapıolar ufak beyinleri ile ama bu türklere ne oluyor onu anlamıyorum… Bir türktür gidiyor, arasanız %100 türk bulamazsınız, boşuna aramayın, çünkü bizim kdr karışmış bir ırk yoktur. Türklür genle değil yürekle olur. Hangi göçmen bugün türkiye alehine çalışmayı bırakın slogan atmış… Siz önce kendinize bakın… Ekonomiye ne zarar vermişiz bir… Şimdi size bi soru: Türkü: türk-göçmen diye bölen mi salak, yoksa buna inanan tarih diye bişeyden haberi olmayan mı salak siz karar verin…
9 Mayıs 2007 - 21:16
bende macırım arkadaşlar hepinizle gurur duyuyorum ama bi arkadaş vardı biz japon falan diyodu galiba ona biraz kızdım
13 Mayıs 2007 - 18:08
ben de cok karşılaşıyorum o tür salaklarla.hatta siz türkçe yi nerden öğrendiniz diyenler bile var.ama inanın hepsi kıskanıyo bizi.şu türkiye de göçmenler kadar çalışkan var mıdır acaba.biz geldiğimizde gebze de açlıktan nefesi kokan ama yine de karısını işe çalışmaya göndermeyen geri kafalılar bizim annelerimizi işe giderken görünce akıllandılar biraz.evet kim acaba bu ülkeyi kalkındıran.bi sözüm de su japonlarla ilgili bişi yazan arkadasa: arkadasım saçmalama bilmeyenler inanıcaklar sonra sana.biz göçmenler balkan toprakları fethedildikten sonra konya ve çevresinden götürülen osmanlı hatta selçuklu torunlarıyız.lütfen bilip de konuşalım.
13 Mayıs 2007 - 19:58
hepiniz çok doğru söylemişsiniz katılıyorum biz türküz ve hep de türktük macırız gururluyuz
13 Mayıs 2007 - 20:51
Öncelikle macır değil mauhacir . Bizi alçaltmaya çalışan dengesileri uydurması gibi kullanmayın. Nasılki “Bulgar”, “Bulgar Türkü” vb.yakıştırmaları nasıl kabul etmiyorsak “macır” yakıştırmasını da kabul etmeyin arkadaşlar. “Gelelim atalarınız savaştan kaçtı”, “Siz Türk değilsiniz ” gibi iddialara. Bu arakadaşlara göre Yüce Lider Atatürk de Türk değil başka bir ırktan. Bu ülkede yaşıyoruz ve ortak paydamız Türk ( Türkiyeli değil. Bu bir aldatmacadır lütfen aknmayın. ) olmamız.
Ayrıca Selim (MaXCoDeR) bana aklırsa “Çalıntı Gözler” filmi olayı tam doğruları ile yansıtmadığı gibi içerisinde epey yanlışı barındırıyor. En basitinden kullanılan lehçe çok kötü. Ben Bulgarsitan’da bu şekilde konuşan hiç bir Türk’e rastlamadım.
17 Mayıs 2007 - 12:19
biz macırızz
:)
ötesi varmı arkadaşlar 
18 Mayıs 2007 - 20:51
evet ötesi yok :);)
18 Mayıs 2007 - 21:26
ayy çiğdem gelmiş morelım düzeldıı onay verdı bana ötesi yok;):)
18 Mayıs 2007 - 21:27
s.s;)
18 Mayıs 2007 - 21:36
ne guzel bir topic, herkes yorum yazdı.
19 Mayıs 2007 - 17:04
Yanlış bir şey söylemediği sürece her yorumu onaylıyorum
Özellikle de king_love yi ama daha türçe bir takma ad secsen daha iyi olacak bence;) Ama sen bilirsin
21 Mayıs 2007 - 18:07
ben hiç bişi bilmem benım tek bıldıgım bana bu nıck lakab
ama sen istersen türkçe takma ad kullanırız benım için sorunmu çiğdem ;););) bu arada ismimde $€f@ m.o 
23 Mayıs 2007 - 15:22
Askere gittim geldim, memleketin yarısı kürtmüş, hatrı sayılır sayıda insan okuma yazma bilmiyo, paradan anlamayan, saati okuyamayan adam gördüm, inanamadım. Macırım dedim birine zaten sefte duyuyo öyle bişey… Kimileri lafını bile duymamış bisürü insan varken üç kuruş etmeyen başka bikaçının belki bilgisiz belki de bilinçli laflarına o kadar hırslanmaya gerek yok. Kırolar zaten laftan deil sopadan anlarlar, o yüzden belki bilmeyenlere macırlığı anlatın anlattırın ama kırolara direk sopa;)
23 Mayıs 2007 - 18:48
Yukarda ki mesajdan sonra butun yorumlaRI tek tek tekrar okudum, her biri şöyle macırız böyle macırız, şöyle yaparız böyle asarız iletisiydi.
“Biri şunu sölemiş, iyi bişey…”
Bunların hiç biri çözüme ulaştırmaz sizi. Siz hala insansınız ama cahil hala cahil.
Yukarda ki adam doğru söylüyo. Gerçekten de bazı bölgelerde 400 askerin 50 tanesi okuma yazmayı gerekli bile görmüyo. Bunların hepsi o insanların dar vizyonlarından ileri geliyo. Bu da kısıtlı vizyonun başka bi türü.
Eğer bu insanlarla koklaşarak ya da konuşarak anlaşamıyosanız 2 seçenekten biri sopaya başvurcaksınız. %100 hakediyodur o ayrı. Dier secenekte insan gibi sölenmesi gerekenleri söleyip dikkate almamaya başlamaktır.Her ikiside sonuca ulaştırır ve bunun başka bi yolu da yoktur.
O yüzden bunların üstüne daha fazla konuşmaya zaten gerek yoktur.
—————–
Bu yazıyı da google’da “macır” die aratıp 4. satırdaki linke tıklayan yeni misafirimize yazdım..
Ben sana bu yazıyı özetliim hemen.
-Rica ediyorum boş konuşma.
1 Haziran 2007 - 21:02
hane kımse bişi yazmıyo arkadaşlar ne zaman açsam boş kımse bişi yazmamış kusmusunuz bırbırıze :(:(
beraberlıge çarıyorum hepinizi çünkü HEPİMİZ MACIRIZ MaCıRıZ…
KİNG-LOVE_MaCıRrR
5 Haziran 2007 - 13:47
selam gızancıklar nasılsınız
6 Haziran 2007 - 8:13
gızancık nedir beaa?
6 Haziran 2007 - 9:53
zırva köyü.
7 Haziran 2007 - 9:35
zırva köyü ilk defa duyuyorum ısmını benı bılgılendırıröısın zeliha hanım:)
7 Haziran 2007 - 15:20
zeliha zahmet etmesin
ben acıklarım sana..
zırva köyü burası.. yani burası zırva köyü.
mesela bu bolum zırva köyünün
“macırız len biz” kıraathanesi..
burda koyun erkeklerı toplanıo ben macırım sen macırsın, hebele hübele, bole macırım şöle macırsın muabbeti yapıo gidio, sıkıcı bı yer aslında..
ilerde köy meydanı var.
ordan her yere gidebiliosun, heryere çıkıo o meydan.
Meydanda da muhtarlık var bi de.. Köyün muhtarı ve ihtiyar heyeti orda takılıo.. nargile, kağıt oyunları, soğuk-buz gibi gazlı içecekler, tavla filan. acaip keyifleri yerinde fakat bi o kadar ukaladır kendileri : )
Köyün hamamı var.. gene meydandan beş dakka..
oranın sohbeti bambaşka. pestemalını geçirdin mi kıçına her turlu sohbete dahil olabılıosun. orda hep bi sohbet kaynar.
Köyümüzün alışveriş merkezi var 5 katlı?!
peştemal orda satılıo.
Bi de yeraltı katogarizasyon merkezi var. Hertürlü konuyu bikere de olsa işleyebilen bişi. şurdan takip edersen karşına çıkıcaktır.. herşeye ve hepsine ulaşabilirsin&bulaşabilrsin.
Heryeri gezebilcek kadar vaktin vardır umuorum. yorulursan oturup dinlenebilirsin, muhtarlığın bi hizmetidir.
Ha evet buda köyün paspası, adı kedi : ) enteresanlık olsun die bu adı koymadık, biraz kediyi andırıyo die böyle dıoruz biz ona bızım koyde. nahah
7 Haziran 2007 - 16:29
iiiiiiiiiiiiiiiii çok ıyı anladımdaaa dubayı havasına gırmiş beaaa ne koymüş ama zelıha anlatsaydı daha ıyı olurdu ama neyse anlattıgın için saol oo guzel parmaklarını benım için yordugun için saolasın jungee ;):):)
15 Haziran 2007 - 10:40
biz kendi ülkemize göç ettik buna kimsenin tek kelime laf söylemeye hakkı yok biz Türküz bunu anlamak istemeyen bencil kıskanç örümcek beyinler var gurur duyulacak bir durumdayız çünkü biz asırlarca Türklüğümüzü orada koruduk İşkenceler gördük bardağı taşıran son damla 89 da jivkof köpeğinin Türkleri sindirmek isteyip yabancı isimler vermesi oldu ve biz bu durumda tek çareyi vatanımıza dönmekte bulduk Elimizde silah olsaydı gözümüzü kırpmadan savaşırdık Savaştık da başkaldıranlar direk Belene ölüm kampında toplandı orada türlü türlü işkenceler gördüler Şimdiki Bulgar hükümeti Belene de yatan Türkler için tazminat ödüyor hala ve biz buraya geldik ve hiçbirşeyimiz yoktu bu yüzden dğer insanlardan daha fazla çalışmak zorundaydık yaşayabilmek için bu yüzden çalışkanız Savaş gördük sefalet gördük elimiz bu yüzden tutumludur Biz macırız ve hep gurur duyduk onlara boyun eğmedik orada biz Türküz diye işkence gördük buraya geldik bulgar diye hakarete uğradık Biz buradaki bağnaz yobaz insanlarada kendimizi ezdirmedik …. nese çok yazdım Ne Mutlu Türküm Diyene..
başka söylencek bişey yok! tebrik ediyorum mesut..
bu arada şmatka macır demek deil lütfen yanlış kullanmayalım. şmatka ahmak gibi bişey sanırım.
15 Temmuz 2007 - 17:40
ben dj macır olarak bu macırlar nerede takılıyo die sorun olmucak cunkü benim radyo sitemdee takılcaklar aliadamim_1248@msn.com
19 Temmuz 2007 - 23:02
helbet macırız hepimizzzz
20 Temmuz 2007 - 10:35
bende yunanistan göçmeniyim. ne yani şimdi yunanistan’dan göçtüm diye saksonyalı düşes mi oldum. hayret bi şey ya..
yazacak çok şeyim var aslında ama salağa salak demekten yorulan insanlar şeysine üyeyim artık.
ve bildiğim bi şeyin gerçekliği an itibariyle %100^lük bir dilimle karşılandı :
insanın salağı hakikaten hiç çekilmiyor !
30 Temmuz 2007 - 23:22
benim dedelerimde deliorman şumen göçmeni bu saçma sapan konuşan arkadaşlar peki koca yusuflar kel aliçolar kurtdereliler kızılçıklı vb pehlivanlar ne oluyor beki demir babalar sarı saltuklar ne oluyor peki osman paşa 93 harbinde koca rusyaya karşı oraları sırf zevk olsun diyemi mucadele etti 1878 den itibaren sayarsak 300 bin macır değil şu anda enaz 10milyon macır kökenli yurttaşımız var nazi arkadaşlar bunuda dikkate alın
31 Temmuz 2007 - 0:58
ben bir nazi arkada$ın olarak konuşuyorum; merhaba murat tuğral. nasılsın, iyi misin? umarım iyisindir. burda yazan salakları da boşver. kaka onlar.
31 Temmuz 2007 - 7:43
tüüü
(kaka onlardan sonra gelen tükürme efekti )
8 Ağustos 2007 - 17:45
aa terbiyesize bak sensin o kaka bnce de tüü yanii.. macır kızıyım kardeşim tepemi attıranı fena yaparım valla senin gibilerin burda işi yok hadeee hadeee hadeee.. iiki macırım valla gurur duyyuyorum bununlada
9 Ağustos 2007 - 4:09
hmph?!
yaşasın cat fight!
=)
9 Ağustos 2007 - 10:42
ben anlamadım nolyo burda ..
ara ara oluyo bana bööle, kaçırıyorum ipin ucunu, çok entrika dönünce burda.. cat kim? fight bi soy adı mı? ayrıca niye herkes tükürüyo bide nazilere kaka diyince neden onları muhacır biri savunuo..
biri bana anlatabilir mi ivedilikle ..
9 Ağustos 2007 - 12:55
şimdi bu hafi evde kalmış bi kızımız. canı sıkılmış. ulan zaten okumuyorum bi boka da yaramıyorum bari intenete girip ona buna bok atayım demiş bence iyi demiş begümcüm. bak yeni şeyler öğreniyoruz, görüyoruz. ya bi de hiç yazmasaydım ben keşke bunu. hatta yazdım ama enter a basma..
9 Ağustos 2007 - 12:58
ya bi de o entrika konusuna kesinlikle katılıyorum. bir anda ne cok şey oluyo burda ya
9 Ağustos 2007 - 13:08
şimdi gözdecim iyi ki öyle kızlar var.. bizde bakıp nasıl bi insan olmamamız gerektiğini görüyor, tahtalara vuruyoruz 3′er 5′er kere ki 5 olursa daha sağlam olur.
entrika konusunda bize katılmayanlar parmak kaldırsın o zaman..
9 Ağustos 2007 - 13:11
ayrıyeten biri şu onay konusuna bi açıklık getirsin.. getirmeli..
onaylamıyorum bu davranışı şahsen
9 Ağustos 2007 - 13:18
Kullandığın site adresinde bir küfür geçtiği için yorumların moderasyona düşüyor olabilir.
9 Ağustos 2007 - 13:29
ya pff..
gözde çok olgun davrandı burdan cat fight çıkmaz =(
begüm hep senin yüzünden böyle evcilleşio bu gözde kızımız. sana özeniyo olgunlaşıyo, ne bi eylencesi kalıo ne bi şen kahkahası.
9 Ağustos 2007 - 16:04
eahshhasjasd! ya ersin bugün ayın kaçı bak bakalım.. hımm.. 9 ağustos diyo aşağıda valla. yani şey gibi aslında 16 ağustos a 7 gün var, ya da taximde içmeye yedi gün ya da gözde nin merakla beklediği hediyesini almasına tamı tamına 7 gün. öhüm.
(:
9 Ağustos 2007 - 16:54
uff 6 gün mü? ürktüm ben ya, ne heiye etçemki şimdi? aklımda bişi varmıydı benım gozde? vardıysa sole su an hıc bısı yok cunku : )
13 Eylül 2007 - 2:17
macır kavramı avrupa sahnesindeki ilerleme durumunun geriye gitmesinden sonra doğmuştur.eğer kayıtlar tutulsaydı şu an macır olan bir insan yörük, laz kürt gibi çeşitli anadolu topraklarından gidenler olduğu ortaya çıkardı.osmanlı yeni bir yeri fetih edip aldığında o bölgeyi hakimiyet altına almak için anadoludakien saygın islam konusunda en ileri düzeydeki insanları oraya göndermiş.tabii istisnalarda olmuş. mesela iki kavgalı aileden biri gibi.şimdi macırlar hakkında kimse lagaluga yapmasın şu ülkede vatan toprağının değerini en iyi bilen vekoruyan macırlardır.tıpkı macır olan ATATÜRK gibi………..saygılar
macır necmi..
13 Eylül 2007 - 9:14
ayda bi kere bi konu yad edilio ben onu fark ettim, ne güzel hiç eskimicek
13 Eylül 2007 - 9:18
ersin oha frp yazmışsın sen iki dakka da alternatif bi köy, yok alan yok muhtarlık filan… nooluyo bu köyde… hangi yüzüğü bulup hangi maymuna takıcas ?
zırvala köyü derken şööle bi şey oldu sanırım biz takılalım diye bi köy kurduk ışığı gören geldi ( ışığı gören:bengiller)
hehe cok güzel ya .. acaip eğlendim ben durup durduk yerde.
15 Eylül 2007 - 3:21
bana bakın ilk önce konuyu yazan benim babam rizeli annem bulgaristan göçmeni (1968) macırların yeni gelenlerindeki bozulma bilinen bişey am onlar TÜRK tür eğer ki bozulmuşlarsa düzeltmesini bilirler bilmezlerse öğrenirler ulan siz neyin kavgasını veriyosunuz TÜRK demekle TÜRK olunmaz TÜRK olmak TÜRKLÜĞÜ örf’ü ile adeti ile kültürü ile ruhu ile iman ile yaşamakla olur yok yüz yüze görüşçekmiş görüşelim ulan nerde nezan istiyosan benimle görüş böyle abuk sabuk konularla burayı meşgul etmeyin bi insan hangi millet ten olursa olsun ben TÜRK üm diyosa ona aksini söyleyen hain dir oturduğunuz yerden bitarafınızdan uydurduklarınızı burda konuşmayın
15 Eylül 2007 - 12:07
ya faşistliğin rezalet ve komedisini bi tarafa bırakırsak, komik çok şey var da ben en çok “böyle abuk sabuk konularla burayı meşgul etmeyin”e güldüm. burası tbmm özel sayfası çünkü.
ölsene abi sen…
15 Eylül 2007 - 12:12
hehehe çatışma yaşamışsın sen bak o daha komikmiş…
“TÜRK demekle TÜRK olunmaz …”
“ben TÜRK üm diyosa ona aksini söyleyen hain…”
ne hoş. şu durumda hem hain olmuş oluyo… hem hümanist olmuş oluyo…
bence dilini dirseğine değdiren ilk insandır bi de o var : )
26 Eylül 2007 - 11:18
Muhacir diye küçümsenenler,tarihin yazdığı savaşlarda en geriye kalanlar,yani “Düşmanla sonuna kadar dövüşenler” çekilen ordunun ri’cat hatlarını sağlamak için kendilerini feda edenler ve düşman karşısında kaçmak,çekilmek nedir bilmeyenlerdir.Muhacirler kaybedilmiş ülkelerimizin milli hatıralarıdır.
17.01.1931 M.Kemal Atatürk
30 Eylül 2007 - 19:25
bu başlıkta tanışıp evlenenler olur mu ki?
1 Ekim 2007 - 21:29
çocuklarının adını adolf ve mussollini koyarlar mı acaba ? en azından teşebbüs ederler bence
4 Ekim 2007 - 20:48
aaaaaaaa bunu gordugum cokk ıyı olduuu bratmıler bızdende bu ıslere kafa yorann cıktıı sonunda ne guzell helall olsunn lann sızee
6 Ekim 2007 - 23:19
a baa ni manaflaa waa burda bayafff..macırım war mı..hayret bişi..
biz eskiden de Türk tük şimdi de Türk üzzz ! ! !
12 Ekim 2007 - 17:09
lan şerefsizler siz kendinizle dalga geçin siz macırların tırnağı bile olamazsınız.ben atatürkün bizzat hemşerisiyim ve biz selanik demirhisar palmas tanım ayanızı denk alın ne mutlu türküm diyene
12 Ekim 2007 - 17:11
şunu bilin ki esaret çekemeyen özgürlüğün tadını bilemez *******
12 Ekim 2007 - 17:15
bu gerizekalı siteyi açanda …
macırız lan var mı. bu ülkenin has evlatlarıyız. karamanoğullarındaniz biliniz ki has türklüğümüz şurdan belli ilk türkçeyi resmi dil olarak kullanan karaman oğlu mehmet beydir ki o macırların atasıdır
12 Ekim 2007 - 17:37
demek ki yorum yazmadan önce yazıyı da okumak lazımmış.
12 Ekim 2007 - 19:43
arkadaşlar macırız demeyi bırakın arık biz TURKUZ O o kadar gerisi fos ne derseniz deyin ..
13 Ekim 2007 - 21:02
ya macırız iste siz kürtlere karısın kardeşim macırlar delikanlıdır macırlardan baska bu alemde delikanlımı kaldı.ben macırım ve herzaman macır olarak kalacağım…dedemin dedesinin dedesinden beri macırız…hadi macırlar kib… NOT.Macırlarla uğraşmayın zararlı çıkarsınız…
13 Ekim 2007 - 21:07
bu ekonomi zaten batıktı birde biz batırsak kazık soksak ne olcak sanki..siz gidin kürtlerle sehitlerimizi vuranlarla uğraşın araştırın bakam bizim askerimizi vuran hangi ırktan ikitane kıronun eline veriyorlar koltu kalaşı bizim askerleri vuruyor serefsizler…MACIR_TÜRK_MHP…İŞBİRLİĞİ İLE BU TÜRKİYE HERZAMAN AYAKTA DURURACAK…
15 Ekim 2007 - 13:40
yapma kardeşim macır dediğin zaten turktur macır ayrı ırk turk ayrı ırk değil ki(bulgaristan veya herhangi bir ülkeden Türkiye’ye göç etmiş türk kökenli vatandaş)yapma kardeş macır die ayrım yok turk turk olarak doğar turk olarak ölür
4 Kasım 2007 - 12:25
Coook bilmediginiz şeyler var Macırlarda türkdür bunu ogrenin şerefsiz bulgarlar bulgaristandaki türklerin zorla isimlerini deiştirmeye calısdıklarını bılıomusnuz?Mezar taslarına gıdıp türkce isimlerin yerine bulgarca yaptıklarına okullardaki türk cocuklarını alıp isim degiştirmeye götürdüklerini ben isim degiştirmemek için dağda yattım 1 hafta ama bunu ceken anlar..Bızle dalga gecenler neden gecıo anlamıorm sunu bilsinler biz türküz elhamdürüllah müslümanız.
4 Kasım 2007 - 16:53
yaa siz macırlara konuşanlar hiç hayatınızda kitap tarih okudunuz mu??????? bu dunyada taaa viyanaya kadar türkler vardırr…. heryerde varız bızz….tarih okuyunn tarihhh..macırım işte sapına kadarrr…macır arkadsşlarıma sevgilerr..
8 Kasım 2007 - 20:27
bu dunyada taaa viyana’ya kadar türkler varda kardesım dunyada heryerde varızda acaba su uzayda neden yokuz..bu arada sevgılı turk dusmanı kardesım,turk senı sıddetle kınıyorum (bu arada kesınlıkle ırkcı degılım)kendı ırkından bırıne nasıl ırkcılık yaparsın…
10 Kasım 2007 - 1:20
bende ırkcı degılım..turkuz sonucta bulgarıstandan gelsekte turkuzz…ama ayrım var konusuluyor sen bunu bılıyon mu kardesım…
11 Kasım 2007 - 22:22
evet evet. silinmeli.
17 Kasım 2007 - 0:57
bu yazıyı yazan allahından bulsun diyorum başka bir şey demiyorum
26 Kasım 2007 - 0:33
susss..
30 Kasım 2007 - 23:44
Ben Selanik göçmeniyim, macırım. Dedelerim de Atatürk’ün kapı komşusuymuş.. MACIRLARIN ARKASINDAN KONUŞAN ÖNÜNDEN YER.. bu böle biline
8 Aralık 2007 - 1:41
çağatay kardeşim sen cook yaşa.. cookk ıyı bak kendıne toprağım..macırlara sevgılerrr..
1 Ocak 2008 - 20:55
macır olmaktan ziyade ilk başta TÜRK soyundanız.eğer macırların yani bizim zararımız varsa bu ülkeye bunu düşünenlere söyleyebileceğim tek bir şey vardır:
biz TÜRK ‘ÜZ biz vatanımıza helak getirmeyiz ve sizden daha çok bu ülkesi için çabalayan bir boyuz…
5 Ocak 2008 - 19:25
Bizler bulgar türkü değil bulgaristan TÜRKLERİYİZ!!bizler türkiye’ye şehitler vermek için göç ettik!BİZLER Türkiye’ye şampiyonlar vermek için göç ettik!!BİZLER ;Türkiyeye aydınlar vermek için göç ettik!! bizlere kötü cümleler sarfedenler yüce ATAMIZ MUSTAFA KEMAL’e de sarfetmiş olurlar…Bize bulgar yakıştırması yapanlar yüce atamızada yunan yakıştırması yapmış olurlar.Bu sözleri şiddetle kınıyoruz…BİZDE ATAMIZ GİBİ DOĞDUĞUMUZ TOPRAKLARI TÜRKİYE İÇİN TERETTİK…..bu sözleri yazan arkadşımıza ne mutlu bu sözler bir adresten alınmıştır ve ben bunu defalarca heryerde tekrarlamaktan gurur duyuyorum…işte adres inanmayanlara birkez daha kapak olsun işte asıl cvp bu adreste(artık macır tartışması yapmayın Macırlık bir üstünlüktür….okadar..) http://www.youtube.com/watch?v=JwcnnH80emU&feature=related
5 Ocak 2008 - 19:49
eeeeeyyyyyy macira laf yok !!
7 Ocak 2008 - 12:54
ben komuş mak istiyom
12 Ocak 2008 - 23:51
eeeee napam macır gene macır macır olmak büyük bi ayrıcalık gene